Департамент освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації 10014, майдан ім. С.П. Корольова, 12 +38-0412-42-14-01 ztedu@ukr.net
Спеціальна освіта ближче до дому: як змінюється система навчання для дітей з ООП
15.01.2025

В Україні розпочинається реалізація нового проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами, орієнтоване на їхнє інтегрування в загальноосвітній простір в умовах інноваційних моделей надання їм освітніх послуг». Його мета — створити сучасну систему підтримки, яка дасть змогу дітям з особливими освітніми потребами (ООП) навчатися ближче до дому та максимально розкрити свій потенціал.

Проєкт розроблено за ініціативи радниці — уповноваженої з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’ї Герасимчук у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Координаційним центром з розвитку сімейного виховання та догляду дітей за підтримки Фонду «Люмос Україна». Реалізується він у школах Житомирської, Київської, Львівської областей і Києва з жовтня 2024 до вересня 2026 року.

Команда експертів уже провела зустрічі в пілотних школах Стрия, Бердичева та Фастова, де обговорили організацію транспорту, нові методики навчання, а також можливості ефективно вчитися вдома та у спеціалізованих школах. 

Також новий проєкт передбачає створення спеціальних класів із сучасним обладнанням і методиками в школах, де вже є інклюзивне навчання. Це дасть змогу дітям з ООП навчатися разом з однолітками, розвиватися та адаптуватися в суспільстві.

«Відкриття спеціальних класів у школах та розроблення сучасних навчальних програм — це крок до того, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами могла вчитися якісно, рости серед однолітків, знаходити друзів і відчувати себе важливою частиною суспільства. Це про те, щоб у кожної дитини був шанс на успіх і щасливе дитинство», — зазначив заступник міністра освіти і науки України Андрій Вітренко.

Україна прагне побудувати ефективну систему освіти, яка дасть змогу дітям з особливими освітніми потребами досягти максимального потенціалу розвитку. Цей освітній проєкт допоможе розробити алгоритми роботи та перевірити, як працює система психолого-педагогічної підтримки для якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами наближеної до їхнього місця проживання.

Новий освітній проєкт передбачає відкриття / трансформацію спеціальних класів на базі закладів загальної середньої освіти та створення нового освітнього продукту, спрямованого на поліпшення освітніх послуг для дітей з ОПП, зокрема з інвалідністю, в Україні в умовах проживання в родині.

(Підготовлено за інформацією МОН України)