Департамент освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації 10014, майдан ім. С.П. Корольова, 12 +38-0412-42-14-01 ztedu@ukr.net
Оголошення про проведення відбору проєктів для фінансування за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам
20.01.2025

Міністерство освіти і науки України, відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про державний бюджет України на 2025 рік», Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 р. № 120 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2024 р. № 1548) (далі — Порядок та умови), оголошує про проведення відбору проєктів для формування переліку об’єктів та здійснення розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою (далі — субвенція). 

Порядком та умовами передбачено спрямування субвенції виключно на:

реалізацію публічного інвестиційного проєкту на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою. 

Субвенція спрямовується для:

  1. військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою;
  2. закладів освіти із загальною чисельністю не менше ніж 200 учнів (без урахування їх чисельності у філіях);
  3. закладів освіти із загальною чисельністю менше ніж 200 учнів та не менше ніж 100 учнів, якщо заклад є одним у територіальній громаді, в якому освітній процес може здійснюватись за очною формою та/або з поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти та буде забезпечено підвезення здобувачів освіти з двох і більше закладів освіти або в приміщеннях якого буде організовано освітній процес для двох чи більше закладів освіти.

Субвенція спрямовується для закладів освіти в разі, якщо заклад освіти, у якому планується придбання обладнання, створення та модернізація харчоблоку, відповідає таким умовам:

  • загальна чисельність учнів закладів загальної середньої освіти становить:
  • для забезпечення організації харчування за технологічною моделлю “базова кухня”:
  • не менше 600 осіб – для закладів загальної середньої освіти, розташованих у м. Києві, в міських територіальних громадах з адміністративними центрами в містах – обласних центрах;
  • не менше 300 осіб – для закладів загальної середньої освіти, розташованих у міських територіальних громадах (крім закладів загальної середньої освіти, розташованих у міських територіальних громадах з адміністративними центрами в містах - обласних центрах), а також для закладів загальної середньої освіти спільної власності територіальних громад, що перебувають в управлінні обласних рад;
  • не менше 200 осіб – для закладів загальної середньої освіти, розташованих у сільських і селищних територіальних громадах (для опорних закладів освіти без урахування учнів у філіях).
  • Для забезпечення організації харчування за технологічною моделлю “опорна кухня”:
  • не менше 1500 осіб – для закладів загальної середньої освіти, розташованих у м. Києві, в міських територіальних громадах з адміністративними центрами в містах – обласних центрах;
  • не менше 1000 осіб – для закладів загальної середньої освіти, розташованих у міських територіальних громадах (крім закладів загальної середньої освіти, розташованих у міських територіальних громадах з адміністративними центрами в містах - обласних центрах), а також для закладів загальної середньої освіти спільної власності територіальних громад, що перебувають в управлінні обласних рад;
  • не менше 700 осіб - для закладів загальної середньої освіти, розташованих у сільських, селищних територіальних громадах.

Загальна кількість споживачів технологічної моделі “опорна кухня” не повинна перевищувати 2100 осіб.

Реалізація проєкту за технологічною моделлю організації харчування “опорна кухня” має включати їдальні (харчоблоки) у закладі освіти, в якому буде опорна кухня та кілька отримувачів послуг прилеглих закладів освіти.

Площа харчоблоку опорної кухні має становити не менше 160 м. кв. (без урахування площі обідньої зали).

Передбачено спроможність та технічну можливість забезпечення логістики (доставки) готових страв до отримувачів послуг прилеглих закладів освіти з дотриманням відповідних вимог до такого транспортування.

Проєкт повинен передбачати комплексну модернізацію їдалень (харчоблоків) закладів освіти, включаючи придбання обладнання, реконструкцію та/або капітальний ремонт приміщень;

у закладі освіти освітній процес організовано за очною формою та/або з поєднанням очної та дистанційної форм здобуття освіти та наявні укриття, що включені до фонду захисних споруд, та/або використовуються для укриття на договірних засадах об’єкти фонду захисних споруд інших суб’єктів господарювання, або будівництво/облаштування укриття (захисних споруд) передбачено здійснити протягом поточного календарного року;

наявна проєктна документація на реконструкцію та/або капітальний ремонт їдалень (харчоблоків) у закладі освіти з проведеною експертизою проєктної документації.

Проєктна документація на реконструкцію та/або капітальний ремонт їдалень (харчоблоків) у закладах освіти з проведеною експертизою проєктної документації за технологічною моделлю організації харчування “опорна кухня” подаються окремо для їдалень (харчоблоків) закладів освіти опорної кухні та для їдалень (харчоблоків) отримувачів послуг прилеглих закладів освіти у межах однієї проєктної заявки.

наданий обсяг субвенції гарантовано може бути використаний до кінця поточного року.

Обов’язковою умовою надання субвенції є гарантія співфінансування коштом місцевого бюджету в обсягах не менших ніж визначені пунктом 7 Порядку та умов і першочергового спрямування коштів місцевого бюджету на реалізацію проєктів.

Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням у частині співфінансування.

Органи місцевого самоврядування, місцеві державні (військові) адміністрації подають проєктні заявки за допомогою програмних засобів Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, яка діє на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2022 р. № 1286 “Про реалізацію експериментального проекту із створення, впровадження та забезпечення функціонування Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури” (далі – Єдина цифрова система) шляхом заповнення інформації у відповідних розділах електронного кабінету користувача з проставлянням електронного цифрового підпису голів обласних державних (військових) адміністрацій (для закладів освіти обласного підпорядкування), сільських, селищних, міських територіальних громад, та завантажують такі матеріали:

  • копію рішення про очну форму або з поєднанням очної та дистанційної форм навчання;
  • гарантійний лист щодо облаштування укриття протягом року в разі його відсутності;
  • гарантійний лист щодо забезпечення співфінансування із зазначенням джерел такого фінансування;
  • гарантійний лист щодо наявності або гарантії придбання транспортного засобу для доставки готової продукції за технологічною моделлю організації харчування “опорна кухня”;
  • проєктну документацію, позитивний звіт про результати експертизи проєкту будівництва, зведений та локальний кошторис, зокрема у форматі ims (інформаційна модель кошторисної вартості);
  • інші необхідні для розгляду та прийняття рішення комісією документи, які стосуються реалізації проєкту.

Строки проведення відбору:

  • засновники вносять та наповнюють необхідною інформацією проєкти в системі і подають проєктні заявки за допомогою програмних засобів Єдиної цифрової системи з 20 січня 2025 року до 29 січня 2025 року (включно).
  • облдержадміністрації (військові адміністрації) подають МОН обґрунтовані пропозиції щодо змін у рейтинговому списку проєктів, визначеному Єдиною цифровою системою, з 30 до 05 лютого 2025 року (включно);
  • комісія МОН розпочинає перевірку відповідності поданих проєктів вимогам Порядку та умов та формує остаточний перелік об’єктів для фінансування коштом субвенції з 06 лютого 2025 року.

Принагідно зазначаємо, що Міністерством освіти і науки України спільно з DREAM Academy заплановано проведення вебінару для представників громад щодо основних умов надання субвенції та алгоритму створення і подання проєктної заявки для участі у конкурсі з відбору проєктів для фінансування за рахунок субвенції. Проведення вебінару заплановано на 20 січня 2025 року о 14:00. Для участі у вебінарі необхідно зареєструватися за допомогою реєстраційної форми за посиланням.

Контактні особи й номери телефонів для отримання додаткової інформації:

  • Світлана Ганишнюк, державна експертка Директорату стратегічного планування та відновлення МОН — 044-481-47-62.
  • Ірина Подорожна, експертка Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EAUCI) — 050-255-77-73.